Pärnu Spordiklubi Altius

Pärnu Spordiklubi Altius

pühapäev, 8. märts 2020

Kerron Stewart taas Pärnus

2019.aasta sügisel õnnestus meil kutsuda endine Jamaika tippsprinter Kerron Stewart Pärnusse. Siin pidas ta motiveeriva ja inspireeriva loengu ning viis läbi kaks treeningut. Stewarti auhinnakapis on kaks olümpiamängude hõbemedalit ja üks pronksmedal, kolm maailmameistrivõistluste kulda ja kolm hõbemedalit. Tema isiklikud rekordid on 100 meetri jooksus 10,75 ja 200 meetri jooksus 21,99. 


100 meetri jooksu maailma kõigi aegade edetabeli esikümnesse kuuluv sprinter andis esmaspäeval treeningu FMS projektist osavõtvatele sportlastele Tallinnas. Meie sportlastest kuuluvad projekti Ann Marii ja Carlyn.

Tallinnas toimus sportlastele loeng ja treening. Mida tüdrukud päevast arvasid?

Ann Marii: "Meeldis see kuidas ta rõhutas väga palju seda, et tähtis pole ainult see et sa teed palju ja korralikult trenni, vaid sama tähtis on ka see, et enda peas pead olema selgelt läbi mõelnud, et kuhu sa jõuda tahad ja mis on su täpsed eesmärgid, mille jaoks sa seda trenni rügad iga päev. Ja et eesmärgid tuleb üles kirjutada, nii on need paremini silme ees ja motiveerib rohkem. Rääkis, et kui sa ümbritsed end ainult selliste inimestega, kes tegelevad sama asjaga, millega sina ja kes mōistavad sind väga hästi, siis on palju palju kergem sellel sporditeekonnal edasi liikuda. Praktilise poolepealt jäi meelde see, et soojendust ei tohiks kunagi teha loiult ja tuimalt, sest siis keha pole valmis max pingutuseks trennis, isegi kui väga tahad. Ja muidugi kätetöö on väga suureks osaks sprintides, mis annab nii palju juurde"

Carlyn: "Loengus rääkis Kerron enda teest tippu, vigastustest, sellest, kui tähtis on mentaalne pool spordis ja inimesed, kellega suheldakse. Ta rääkis sellest, kui paljudest asjadest on pidanud ta loobuma, et enda eesmärkidele lähemale jõuda ning palju vaeva ta näinud on, et need täituksid. Eriliselt jäi meelde, see kuidas ta rääkis, et ta ei ole kunagi treeningut pooleli jätnud põhjusel, et ta ei jõua rohkem. Ta ütles, et ta räägib vahel trennis endaga ja sunnib end asja lõpule viima, sest kui ta jätaks asja treeningul pooleli, siis juuriks ta endale sisse mõtte, et näiteks ka jooksus ei ole vaja sama moodi lõpuni pingutada. Praktilises pooles tegime alguses ise väikese soojenduse (jooksime mõned ringid, võimlesime), kus ta siiski jälgis meid, kuid ei maininud midagi. Peale seda tegime erinevaid jooksuharjutusi, kus ta parandas meie tehnikat. Jooksime madalaid tõkkeid ning lõpus venitasime peale. Väga palju rääkis ta käte tööst, kui tähtis see sprindis on ja palju see kiirusele juurde annab. Kerron ütles, et on väga rahul, kui ta saab teisi enda jutuga inspireerida ja aidata sellega ka teistel enda eesmärke püüda."


Nüüd tuleb Kerron aga taas Pärnusse, kus ta teisipäeval annab kaks trenni. Kui mulle pakuti võimalust ta uuesti Pärnusse kutsuda, haarasin sellest kohe kinni. Sellisest võimalusest ei saa lihtsalt ära öelda. Teiste treeneritega koostöös panime kokku grupi, kes nendest trennidest osa saavad võtta. Kõik peale ühe treeneri olid võimalusest väga huvitatud, mis on ka igati loogiline. Ka see, et kõik treenerid ei pidanud antud võimalust vajalikuks, ei olnud sugugi üllatav. Meil on selle üle hea meel, sest nii said veel kaks meie sportlast võimaluse antud grupiga liituda.

Meie sportlastest saavad teisipäeval Kerronilt tarkusi õppida Ann Marii, Carlyn, Anete, Ramona, Kätlin, Karl-Martin ja Hanno. Kell 12.00 toimub treening, kus keskendutakse jooksu- ja tõkkeharjutustele ning sama grupp koguneb taas kell 16.00, kui teemaks on spetsiifilised jõuharjutused sprinteritele.

Loodan väga, et kõik osalejad keskenduvad trennides maksimaalselt, kuulavad ja teevad kõiki asju suure innuga kaasa. Selliste saavutuste ja teadmistega maailma tippu ei tooda just tihti sulle koju kätte. Seega tuleb antud treeningutest maksimaalne võtta. 

Kolmapäeval saab Ann Marii veel ühe treeningu Kerroniga teha, sest Tallinnasse kutsuti Eesti koondise kandidaadid. Loodame, et nendest treeningutest muutub ka meie sportlaste mõtteviis ja lähenemine spordile!
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar