Pärnu Spordiklubi Altius

Pärnu Spordiklubi Altius

laupäev, 14. märts 2020

Info praeguse olukorra kohta

Seoses koroonaviiruse leviku tõkestamisega on alates 16.märtsist peatatud Pärnu Spordikooli treeningud. Alates 14.märtsist on suletud kergejõustikuhall, rannastaadion, ujula ja teised spordikompleksid.

See kõik tähendab seda, et esialgu 2 nädalat ei toimu treeninguid! Seejärel vaadatakse olukord taas üle ning selgub, kas seda aega pikendatakse või mitte. Selle perioodi eest ei võeta õppetasu!

III grupp - kui on võimalik, viibige värskes õhus ning liikuge ringi, kui see on turvaline. Kui mitte, olge aktiivsed kodus. Igapäev võiks teha natuke kõhu- ja seljalihaste harjutusi, kätekõverdusi.

Keerulisem on seis I ja II grupi sportlastega. Kellel vähegi on endale seatud eesmärgid suvisel võistlushooajal edukalt võistelda, ei saa sellel perioodil lihtsalt diivanil istuda. Tuleb hoida oma füüsilist vormi ja I grupil seda mõistagi ka edasi arendada.

Seetõttu jätkuvad treeningud sel perioodil treeningplaanide alusel. Hiljemalt pühapäeva lõunaks tuleb mulle märku anda, et soovid treeningplaani. Arvestama peavad I grupi sportlased sellega, et nädalas tuleb teha 1-2 treeningut kodustes tingimustes (kerelihaste harjutused, kummiga harjutused) ning vähemalt 3 treeningut õues (mets, tervisespordirajad). Ootan kõigilt informatsiooni selle kohta, millised on tingimused, kus sa õuetreeninguid saad teha. Kes alles taastuvad vigastusest, teevad nädalas 3x kodustes tingimustes treeninguid. Suurem osa sportlasi sai reedel hallist omale laenata kummi. Mõned üksikud kummid on mul veel alles, nende laenutamiseks tuleb samuti märku anda mulle.

II grupi sportlased peavad samuti märku andma, kui soovitakse antud perioodil teha iseseisvaid treeninguid. Arvestama peab sellega, et 2 treeningut tuleb teha õues ja 1-2 treeningut kodustes tingimustes. Ootan seda informatsiooni samuti pühapäeva lõunaks. 

Kuna treeningplaane soovivad paljud, siis tuleb arvestada sellega, et kõik võtab aega ja plaanid teen igaühe vajadustest lähtuvalt. Esmajärjekorras saavad plaani I grupi sportlased, seejärel II grupi omad. Seda muidugi eeldusel, et annad oma soovist teada pühapäeva lõunaks. Kes jääb hiljaks, saab ka plaani kõige viimasena.

Seis on muidugi keeruline ja suveks ettevalmistamine on saanud tõsise löögi. Aga samasugune on seis kogu Eestis. Olen rääkinud mitme teistes linnades tegutsevate treeneritega ja U16, U18 ja vanemad sportlased ei jää kuskil niisama koju istuma, vaid kogu tegevus käib treeningplaanide järgi edasi õues ja kodus. Seega arvestage sellega, et konkurendid tegutsevad edasi, ka sina pead edasi tegutsema! Loodame väga, et olukord paraneb kiiresti ja peagi jätkub kõik tavapärases rütmis. Seni aga hoidke ennast ja oma tervist!

neljapäev, 12. märts 2020

Olukord seoses koroonaviirusega

Viimastel päevadel, eriti aga viimastel tundidel on olukord Eestis niivõrd palju muutunud, et üsna keeruline on isegi end kõigega kursis hoida.

Tänases Aktuaalses kaameras ütles haridusminister, et alates esmaspäevast on Eestis suletud kõik koolid, kõik huvikoolid, ülikoolid. See tähendab ühtlasi ka seda, et Spordikooli treeninguid läbi viia ei saa. Kuna info alles tuleb ja kõik see on väga värske, hakkan siia kodulehele kindlasti panema ka kõige uuemat informatsiooni, mis puudutab treeninguid. Praegu ei ole ükski asi veel ametlik!

Praegu, neljapäeva õhtul on seis selline, et reedel toimuvad kõik treeningud. Aga kordan veel - info on niivõrd värske, et hommikuks võib seis olla juba hoopis teine. 

Täna päeval selgus, et ära jääb TV10 Olümpiastardi maakondlik etapp 19.märtsil ja vabariiklik finaaletapp 28.märtsil. Lisaks ka kõik teised võistlused, mida planeeriti selles kuus läbi viia.

Paanikaks põhjust ei ole ning kui Spordikool pannaksegi kinni teatud ajaks, siis I grupp saab kindlasti individuaalsed plaanid, sama kehtib osadele II grupist. Liigutama end peab ning pikka puhkepausi me endale lubada ei saa. Ning õnneks on väljas ilmad sellised, mis võimaldavad väga edukalt ka seal mõned trennid teha.

Nii kui saan uut informatsiooni, jagan seda kohe ka teiega!

pühapäev, 8. märts 2020

Kerron Stewart taas Pärnus

2019.aasta sügisel õnnestus meil kutsuda endine Jamaika tippsprinter Kerron Stewart Pärnusse. Siin pidas ta motiveeriva ja inspireeriva loengu ning viis läbi kaks treeningut. Stewarti auhinnakapis on kaks olümpiamängude hõbemedalit ja üks pronksmedal, kolm maailmameistrivõistluste kulda ja kolm hõbemedalit. Tema isiklikud rekordid on 100 meetri jooksus 10,75 ja 200 meetri jooksus 21,99. 


100 meetri jooksu maailma kõigi aegade edetabeli esikümnesse kuuluv sprinter andis esmaspäeval treeningu FMS projektist osavõtvatele sportlastele Tallinnas. Meie sportlastest kuuluvad projekti Ann Marii ja Carlyn.

Tallinnas toimus sportlastele loeng ja treening. Mida tüdrukud päevast arvasid?

Ann Marii: "Meeldis see kuidas ta rõhutas väga palju seda, et tähtis pole ainult see et sa teed palju ja korralikult trenni, vaid sama tähtis on ka see, et enda peas pead olema selgelt läbi mõelnud, et kuhu sa jõuda tahad ja mis on su täpsed eesmärgid, mille jaoks sa seda trenni rügad iga päev. Ja et eesmärgid tuleb üles kirjutada, nii on need paremini silme ees ja motiveerib rohkem. Rääkis, et kui sa ümbritsed end ainult selliste inimestega, kes tegelevad sama asjaga, millega sina ja kes mōistavad sind väga hästi, siis on palju palju kergem sellel sporditeekonnal edasi liikuda. Praktilise poolepealt jäi meelde see, et soojendust ei tohiks kunagi teha loiult ja tuimalt, sest siis keha pole valmis max pingutuseks trennis, isegi kui väga tahad. Ja muidugi kätetöö on väga suureks osaks sprintides, mis annab nii palju juurde"

Carlyn: "Loengus rääkis Kerron enda teest tippu, vigastustest, sellest, kui tähtis on mentaalne pool spordis ja inimesed, kellega suheldakse. Ta rääkis sellest, kui paljudest asjadest on pidanud ta loobuma, et enda eesmärkidele lähemale jõuda ning palju vaeva ta näinud on, et need täituksid. Eriliselt jäi meelde, see kuidas ta rääkis, et ta ei ole kunagi treeningut pooleli jätnud põhjusel, et ta ei jõua rohkem. Ta ütles, et ta räägib vahel trennis endaga ja sunnib end asja lõpule viima, sest kui ta jätaks asja treeningul pooleli, siis juuriks ta endale sisse mõtte, et näiteks ka jooksus ei ole vaja sama moodi lõpuni pingutada. Praktilises pooles tegime alguses ise väikese soojenduse (jooksime mõned ringid, võimlesime), kus ta siiski jälgis meid, kuid ei maininud midagi. Peale seda tegime erinevaid jooksuharjutusi, kus ta parandas meie tehnikat. Jooksime madalaid tõkkeid ning lõpus venitasime peale. Väga palju rääkis ta käte tööst, kui tähtis see sprindis on ja palju see kiirusele juurde annab. Kerron ütles, et on väga rahul, kui ta saab teisi enda jutuga inspireerida ja aidata sellega ka teistel enda eesmärke püüda."


Nüüd tuleb Kerron aga taas Pärnusse, kus ta teisipäeval annab kaks trenni. Kui mulle pakuti võimalust ta uuesti Pärnusse kutsuda, haarasin sellest kohe kinni. Sellisest võimalusest ei saa lihtsalt ära öelda. Teiste treeneritega koostöös panime kokku grupi, kes nendest trennidest osa saavad võtta. Kõik peale ühe treeneri olid võimalusest väga huvitatud, mis on ka igati loogiline. Ka see, et kõik treenerid ei pidanud antud võimalust vajalikuks, ei olnud sugugi üllatav. Meil on selle üle hea meel, sest nii said veel kaks meie sportlast võimaluse antud grupiga liituda.

Meie sportlastest saavad teisipäeval Kerronilt tarkusi õppida Ann Marii, Carlyn, Anete, Ramona, Kätlin, Karl-Martin ja Hanno. Kell 12.00 toimub treening, kus keskendutakse jooksu- ja tõkkeharjutustele ning sama grupp koguneb taas kell 16.00, kui teemaks on spetsiifilised jõuharjutused sprinteritele.

Loodan väga, et kõik osalejad keskenduvad trennides maksimaalselt, kuulavad ja teevad kõiki asju suure innuga kaasa. Selliste saavutuste ja teadmistega maailma tippu ei tooda just tihti sulle koju kätte. Seega tuleb antud treeningutest maksimaalne võtta. 

Kolmapäeval saab Ann Marii veel ühe treeningu Kerroniga teha, sest Tallinnasse kutsuti Eesti koondise kandidaadid. Loodame, et nendest treeningutest muutub ka meie sportlaste mõtteviis ja lähenemine spordile!
 

Treeningud 9-15.märts

Esmaspäev, 9.märts
III grupp 15.30-16.30 Kergejõustikuhall
II grupp 16.30-17.45 Kergejõustikuhall
I grupp 17.30 Kergejõustikuhall
Basseinitreening 19.00 (info tuleb asjaosalistele)
  
Teisipäev, 10.märts
12.00 Treening Kerron Stewartiga (osalejad saavad täpsema info) - Kergejõustikuhall
16.00 II Treening Kerron Stewartiga - Kergejõustikuhall
II grupp Treening jääb ära seoses Kerron Stewarti treeninguga!
I grupp 17.15 Kergejõustikuhall
     
Kolmapäev, 11.märts
III grupp 15.30-16.30 Kergejõustikuhall, trenni annab Ramona
I grupp 16.45 Rannastaadion

Neljapäev, 12.märts
II grupp 16.00-17.30 Kergejõustikuhall
I grupp 17.15 Kergejõustikuhall
  
Reede, 13.märts
III grupp 15.30-16.30 Kergejõustikuhall
III grupi teivashüppe trenn 16.15-17.30 Kergejõustikuhall
I grupp 17.00 Kergejõustikuhall 

Laupäev,  14.märts
PUHKUS

Pühapäev, 15.märts
PUHKUS

Lähenevad võistlused:
19.märts - TV10 Olümpiastardi III Pärnumaa etapp 
21.märts - Võru Spordikooli rahvusvaheline auhinnavõistlus U16+U18
25.märts - Pärnu linna koolinoorte meistrivõistlused U14+U12 vanuseklassidele

kolmapäev, 4. märts 2020

Muudatused selle nädala treeningutes

Neljapäeval, 5.märtsil ei toimu I ega II grupi treeningut. Soovitan mõlema grupi sportlastel joosta õues krossi (kes ei saa tervislikel põhjustel, võiks ujuma minna). I grupi sportlastele 50 minutit jooksu, II grupi sportlastele 30 minutit.

Sel nädalal ei toimu ka III grupi teivashüppe treeningut. III grupi reedese treeningu kohta tuleb info homseks.

Vabandan!

pühapäev, 1. märts 2020

Treeningud 2-8.märts

Esmaspäev, 2.märts
III grupp 15.30-16.30 Kergejõustikuhall
II grupp 16.30-17.45 Kergejõustikuhall
I grupp 17.30 Kergejõustikuhall
Tallinnas FMS projekti treeningpäev Kerron Stewartiga (loeng+treening): osalevad Ann Marii ja Carlyn
Basseinitreening 19.00 (info tuleb asjaosalistele)
  
Teisipäev, 3.märts
II grupp 16.00-17.30 Kergejõustikuhall
I grupp 17.15 Kergejõustikuhall
     
Kolmapäev, 4.märts
III grupp 15.30-16.30 Kergejõustikuhall
I grupp 16.45 Rannastaadion (nimekiri FB gruppi)

Neljapäev, 5.märts
II grupp 16.00-17.30 Kergejõustikuhall
I grupp 17.15 Kergejõustikuhall
  
Reede, 6.märts
III grupp 15.30-16.30 Kergejõustikuhall, trenni annab Kelly
I grupp 16.30 Kergejõustikuhall 

Laupäev,  7.märts
PUHKUS

Pühapäev, 8.märts
PUHKUS