Pärnu Spordiklubi Altius

Pärnu Spordiklubi Altius

neljapäev, 28. november 2013

Kestvusjooksu alarühma treeninglaager

22.-24. novembril toimus Jõulumäel kestvusjooksu alarühma laager. Kogunemise eesmärgiks oli teha hooajast kokkuvõtteid ja seada sihte järgmiseks hooajaks, kavas oli teoorialoengud ning praktilised treeningud.
Laagris osales ligi 70 inimest erinevatest Eesti paikadest, kellest ca 50 olid sportlased. Nimekaimatest kestvusjooksjatest osalesid laagris näiteks Kaur Kivistik, Ilja Nikolajev, Jekaterina Patjuk ja Evelin Talts.

Esmakordselt sai kutse laagrisse Karl. Tema majutus ja toitlustuskulud tasus Eesti kergejõustikuliit. Karlil tuli ainult kohale minna ja omal nahal järele proovida, mida Eesti paremate jooksjatega koos treenimine tähendab. 

Sel aastal tuli Karl kahekordseks juuniori vanuseklassi Eesti meistriks, kui võitis esmalt kuldmedali krossijooksu meistrivõistlustel ning seejärel suvistel juuniori vanuseklassi Eesti meistrivõistlustel 800 meetri jooksus.

Et selgemat pilti saada, mida kolmel päeval Jõulumäel tehti, palusin Karlil pärast laagrist kirjutada meile väike kokkuvõte toimunust, et saaksime seda kõigi huvilistega siit nüüd lugeda. Avaldan seega Karli enda tehtud kokkuvõtte muutmata kujul:


Kestvusjooksu alarühma laager Jõulumäel 2013

Esmakordselt avanes ka minul võimalus osa võtta iga-aastasest EKJL-i poolt korraldatavalt jooksualade hooaja lõpulaagrist. Seekord oli toimumispaigaks Jõulumäe spordikeskus, kuhu oli kohale tulnud suurusjärgus 50 sportlast erinevatest vanuseklassidest ja ligi 20 treenerit/juhendajat/abilist. Laager kestis kokku 3 päeva ning seal viibitud aeg oli osavõtjatele erinevate loengute ja ühistreeningutega kenasti ära sisustatud.
            Loengutes tõid erinevad jooksutreenerid välja hooajakokkuvõtteid ja enda arvamusi. Nopiti välja kirkamaid tulemusi, mõtiskleti mis oleks võinud paremini minna, arutleti üldiselt Eesti kestvusjooksu hetkeolukorra üle ningi tehti ka eelvaade järgmisesse hooaega. Lisaks olid kohale tulnud erinevad spetsialistid rääkima meile jooksutreeningut ja võistlemist puudutavatatel aktuaalsetel teemadel. Kõlapinda said teemad nagu treening keskmäestikus vs. treening meretasapinnal, vigastused ja nende ennetamine/ravimine ning sportlase toitumine ja Omega rasvhapete tähtsus. Kõige tipuks käis eelviimase päeva õhtul meil külas endine Eesti kestvusjooksja Toomas Turb, kellele kuulub siiani nüüd juba 32 aastat tagasi joostud Eesti rekord 3000m jooksus. Tema sporditee ja kogemuste kirjeldust oli äärmiselt huvitav kuulata, kuna võrdlusmoment tollase ja praeguse ajaga on väga suur. Kõiki neid loenguid kuulasin pingsalt ja huviga, sest oli selge et jutt käib otseselt minu ning minu treeningu kohta ja oli paljugi, mida tasus kõrva taha panna.
            Toimusid ühistrennid, millest võtsid osa kõik laagris olnud sportlased. Kõik treeningud olid parajalt rasked ja mitmekesised, alustades aeroobika-ja hüppeharjutustest ning lõpetades fartleki ja pika krossiga. Trennid olid eriti ainulaadsed veel seetõttu, et jooksjale kohaselt tehakse tavaliselt trenni üksinda, kuid nüüd oli võimalus treenida mitmekesi ja oma ala Eesti parimate kõrval.
Kokkuvõtteks leian, et taoline laager on sportlastele vajalik, kuna sain sealt kõvasti indu juurde ning teadmised, tutvused mis ma sealt juurde sain, on tähtsad ja kasulikud. Ja kui veel kokku võtta mida ma sealt juurde õppisin, siis meelde jäi pidevalt teemasid läbiv mõte: ’Tugeva tahtmise korral oskavad raskelt trenni teha kõik, kuid oma keha selleks õigesti ette valmistada ja puhata ning selle läbi vigastusi vältida oskavad vähesed.’

Karl

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar